RAKAN-RAKAN BLOGGER





Thursday 14 February 2013

Woho!!!! Bandar Biru Jodpur India..."The Blue City Of India"



Sangat teruja pada mereka yang sukakan warna biru. Begitulah juga penduduk di kawasan Jodpur dalam wilayah Rajashtan , India . 

Jodphur merupakan bandar kedua terbesar di bawah wilayah Rajahstan. Juga dikenali sebagai bandar matahari kerana sentiasa dilimpahi mentari sepanjang tahun. Bandar ini turut dikenali sebagai bandar biru kerana kebanyakan bangunan dan rumah-rumah seluruh bandar ini dicat menggunakan warna biru.

Jodphur, orang di sana lebih cenderung untuk menggunakan warna biru kerana percaya warna tersebut dapat menyejukkan kawasan dan bandar tersebut selain dari faktor agama dan adat resam nenek moyang mereka tentang penggunaan warna tersebut.

Namun begitu, bandar ini tetap menjadi tumpuan pelancong seantario dunia yang juga  kaya dengan senibina unik walaupun susun atur kediaman yang sangat serabut dan berliku liku. Ia menempatkan kuil-kuil hindu dengan senibina hindu kuno dan masyarakat di sana masih mengamalkan adat dan tatasusila lama. Saksikan 25 gambar-gambar bandar biru Jodpur India ini.




























Jana Pendapatan RM50-RM100 Sehari Terus Ke Akaun Bank Anda Dengan Sistem Dan Produk Yang Berkesan===>>KLIK DISINI

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Pasang Iklan Baris Dan Banner Di Setiap Posting Di dalam Blog Ini Dengan Hanya RM30 Sebulan. Hubungi admin...e-mail: aryatejajowo@gmail.com

ARKIB BLOG

TERKINI DALAM BLOG

POPULAR DALAM BLOG INI

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP